Lečenje policističnih jajnika prirodnim putem
Facebooktwittergoogle_pluspinterestinstagram

Sindrom policističnih jajnika i ishrana

Veoma je važno da je problem policističnih jajnika rešiv. Kod većine žena koje smanje telesnu težinu za 8% ciklusi se spontano regulišu, kao i ovulacija, a hormoni se vraćaju u normalu. Počinje značajno poboljšanje u rastu kose i smanjuje se preterana maljavost.

Studije su pokazale da 11 od 12 žena koje imaju sindrom policističnih jajnika (PCOS) ima veću telesnu težinu od idealne. Ako zbog ovog problema imaju problem sa neplodnošću, do trudnoće dolazi spontano, nakon regulisanja telesne težine.

Ranije je postojao problem što je kod žena sa visokim luteinskim hormonom (LH) dolazilo do spontanog pobačaja veoma često. Međtim, i ovaj problem je sa 75% smanjen na 18% kada je trudnica sa PCOS regulisala ishranu i zatrudnela sa nomalnom telesnom težinom.

Analize koja se preporučuju kod Sindroma policističnih jajnika:

  • hormonski status (kortizol, estrogen, estradiol, progesteron, testosteron, LH, FSH)
  • OGTT (Test opterećenja glukozom) i Insulin(obavezno)
  • hormoni štitne žlezde,
  • holesterol i trigliceridi.

 

Dijeta i policistični jajnici

  • Ako imate insulinsku rezistenciju, onda jednostavno treba da zaboravite na hranu koja ima šećer, belo brašno, pirinač, krompir i sve što je zabranjeno i osobama sa dijabetesom. Moraćete da pazite na glikemijski indeks namirnica i, ono što je sigurno, isključite slatkiše.
  • Voće uvek treba da unosite u preporučenim dozama 1-2 obroka na dan.
  • Visok nivo proteina je važan. Morate jesti dovoljno mesa, jaja, a zatim i koštunjavog voća, semenki i jogurta.
  • Uključite redovno u ishranu masnu ribu (skuša, losos)
  • Unosite dovoljno esencijalnih masnih kiselina – orasi, semenke, laneno, susamovo i bundevino ulje.
  • Vodite računa o šećeru koji je sakriven u hrani.
  • Smanjite unos zasićenih masti.
  • Pijte dnevno oko 2l vode.
  • Izbegavajte aditive, konzervanse i druge hemikalije. A pre svega veštačke zaslađivače.
  • Smanjite unos alkohola i kofeina.

 

PCOS i vitamini

Kod uzimanja oralnih kontraceptiva za regulisanje menstruacije kada je u pitanju Sindrom policističnih jajnika, javlja se neravnoteža između najvažnijih vitamina i minerala u organizmu.

Osim unosa dovoljnih količina uobičajenih vitamina i minerala, poseban akcenat treba staviti na:

Hrom

Hrom je bitan za odgovor insulina na skokove šećera u krvi, osećaj gladi i gubitak težine.

Ishrana: crni biber, sir, džigerica, bubrezi, cela zrna žitarica, integralno brašno, pivski kvasac, nerafinisani šećer.

Cink

Cink pomaže u regulisanju apetita i kontrolu pravilnog delovanja insulina, obezbeđujući pravilan nivo šećera u krvi.

U kombinaciji sa selenom, vitaminom A i vitaminom E on je ključan za proizvodnju hormona tiroidne žlezde.

Ishrana: meso, riba, ostrige, mleko, pasulj, seme suncokreta, spanać, grašak, boranija, pečurke, vino.

Magnezijum

Magnezijum reguliše nivo šećera u krvi, postoji veza između smanjenog nivoa magnezijuma u krvi i insulinske rezistencije. On je veoma važan za redovan i povećan unos kod osoba koje pate od sindroma PCOS.

Ishrana: banane, orasi, kikiriki, celo zrno žitarica, tamnozeleno lisnato povrće, mahunarke, mleko, riba, tunjevina, voćni sok od jagode, med.

Koenzim Q10

Koenzim Q10 je potreban za proizvodnju energije i dobar metabolizam ugljenih hidrata.

Ishrana: skuša, losos, sardela, spanać, govedina, kikiriki.

Vitamin B

Vitamin B je od velikog značaja za proizvodnju energije, hormonski disbalans i sagorevanje masti.

Ishrana: piletina, goveđe i svinjsko meso, tunjevina, celo zrno žitarica, orasi, krompir, pasulj, mlečni proizvodi, šampinjoni.

 

Važno je da znate da se dobar rezultat ne postiže preko noći. Neophodno je da se pridržavate režima najmanje tri meseca kako bi se regulisao sindrom policističnih jajnika.

 

Save

Save

Facebooktwittergoogle_pluspinterestinstagram

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *